Have an account?

KEM PEMANTAPAN KENDIRI DAN KEPIMPINAN SRN (SURVIVAL LAUT) 5-7 APR 2011

Thursday, April 14, 2011

Pada 4/4/2011, pukul 11.00 p.m, 8 orang wakil daripada ahli SRNUPSI yang diketuai oleh saudara Azman Bin Ibrahim telah memenuhi jemputan ke kem pemantapan kendiri dan kepimpinan SRN (survival laut) anjuran SRNUMT dengan kerjasama JPNIN. Kami bertolak diiringi oleh pegawai UPSI atau merangkap penasihat SRNUPSI iaitu En Mazlan Bin Mamat dengan menaiki sebuah van Jabatan Hal Ehwal Pelajar UPSI. Seterusnya, kami sampai di Universiti Malaysia Terengganu pada pukul 8.00 a.m dan terus mendaftar sebagai peserta kem tersebut.

Pada pukul 10.00 a.m, kami bersama SRN IPT lain iaitu, IPG Kuala Terengganu, UMT, UNiZA, UPSI, UMP, KUIS, UTP, UNiKL, USIM telah bertolak ke jeti untuk menaiki feri ke Pulau Bidong dan tiba pada pukul 10.45 a.m. Perjalanan ke Pulau Bidong mengambil masa 45 minit. Setelah selamat sampai, kami diminta untuk mendirikan khemah masing-masing.
Objektif kem tersebut merujuk kepada menerapkan nilai-nilai kepimpinan melalui aktiviti yang dijalankan supaya dapat diaplikasikan dalam sebuah organisasi untuk menjadi lebih mantap dan berkesan.

LDK : Ice Breaking, Team Building & Modul SRN & Pengurusan Organisasi


Jejak Warisan : Peninggalan orang Vietnam (orang hanyut)

Tugu peringatan orang Vietnam di Pulau Bidong

Asas kayak

Kayak mengelilingi pulau

Water Confidence

Belajar cara-cara untuk berada di atas air dalam keadaan kecamasan

Snorkling seluas lautan sedalam 30 m



Pulau Bidong, menggamit memori setiap insan yang berkunjung di sana
Pulau Bidong, satukan SRN IPT





0 comments: